Saturday, November 28, 2009

Qurban Pertama.

"Allahuakbarullah Huakbarullah Huakhbar, La Illa Ha'illallah Huallah Huakhbar, Allahuakbar Walillah laa Il'ham".. tuh ar takbir raya pagi2 lg dh dgr. Xsaba rasanyer nk korban tahun nie, dgr citer 6 ekor lembu nk tumbang nie. Best2!! Pagi2 lpas abis semayang sesi sembelh menyembelih pn bermula ar, perhh.. lembu dh ar besar2 pastu ganas2.. nk dekat pn goyang. berani2 takot jer aku nie.. haha!! Aku skip ar psl bab sembelih menyembelih nie, kalo nk citer maun smpi raya aji tahun dpn. huehue..

Menjelang petang pulak.. perhh ayat menjelang tuh cm prof plak.. Ok2,prtang xtvt lepak2 minum2 ptg ngan cousin2, aunty2, uncle2.. tu la xtvtwajib kalo aku blk kpg.. xsah kalo x serang umah makcik sendiri wat chaos psl nk wat event hi-tea. Seb bek dorg sumer sporting. Klo x mau aku kene humbam dlm sg kayu ara nnt.

Biasanyer 1st raya qurban malam konpom bosan, aku xamik mase yg lame ajak ar 2-3 org sepupu aku g rempit town seremban-senawang. Igt meriah ar tp harammm.. apepn xder.. aku raser semut pn appy kalo race sbb xder gangguan makhluk2 manusia. Agak2 dh kematu dlm keter, destinasi terakhir katil masing2.. Drop ar sorg2 kt umah dorg. Last umah aku, smpi rumah jmper pintu masuk. Dh bkk kunci sumer siap naik tangga!, lepas tangga pintu bilk. masuk bilik bakar rokok batang, isap tara2.. last skali summershot ar atas katil. zzzzZZZ!!!

No comments:

Post a Comment