Wednesday, February 24, 2010

Adakah dunia ini kejam?


Tidak ada manusia yg sempurna, setiap manusia pasti ader yg melakukan kesalahan, pernah merasa dikecewakan, sedih, jengkel, kesal dan lainnyer yg menimbulkan perasaan tidak mengenakan.

".. apakah semua ini berpunca dari aku?.. "

ape salah aku?, atau dunia kejam dengan aku. kenapa dunia x pernah nk memberi aku kebahagian yg kekal. atau aku nie terlalu byk membawa musibah.

sedih? itu yg terpampang skrg d raut wajah aku. aku sendiri xtaw ape?, kenape?, mengape? semua nie terjadi. aku nie jahat ker? x baik ker? atau aku nie jenis yg suke menyusahkan org?.. oh! aku sedar jika semua yg negatif terpacak dlm diri aku. aku mengerti jika ini semua dh nasib aku. mungkin susah nk d ungkapkan tp itulah realitinyer ape yg terjadi ketika ini.

hari demi hari aku menanti jika aku adalah punca segalanya. tp, jawapan itu x kunjung tiba. ape yg harus aku lakukan ketika ini? menanti dan terus menanti?.. aku x berdaya lg jika keadaan begini berterusan. aku redha dengan ketentuan ini. terima kasih segalanya walaupn hanya seminit aku dapat kebahagian itu, aku rase bersyukur sgt2. x dpt nk d luahkan dgn kata2 bagaimana kenikmatan itu berlaku.. hanya yg aku pinta dalam diri ini, aku mahu kegembiraan bukan kekecewaan berterusan.

jauh d sudut kamar hati ini, aku ikhlas dgn semua yg aku lakukan. tanpa meminta balas budi. aku berharap agar segala yg terjadi ini ade hikmahnyer.



-mrx-

No comments:

Post a Comment