Tuesday, March 2, 2010

pantai timur




26, 27, 28hb feb 2010 aku ke kelantan. dh lame x kesane. byk gile perubahan yg berlaku. last aku pegi tahun 2005. dh 5 tahun kot !.

aku gerak hari jumaat jam 4am. standby kt tol gombak sementara tggu makcik pakcik n cousin2 aku yg len. dlm stgh jam dorg pn smpi. perjalanan d teruskan. aku nk type byk2 pn pnat doo. smpi jer kt merapuh, benti breakfast. dh lame x mkn nasi kerabu. dengan pantas lepas cuci muka kt petronas terus serang satu warong kt situ. mkn punyer mkn, time dh mase. jam dh menunjukkan pukul 9am. dengan pantas start keter meneruskan perjalanan. lebih kurang jam 2pm, smpi la dkat destinasi yg d tuju, kota bharu. terus check in apartment dkat pelangi mall. dh letak2 brg sume, rehat la kjab. mlm pulak ktorg grak la umah pakcik aku kt area wakaf che yeh. aku x bape kenal sebenarnye, tp sedare kan. pegi suda. rupe2nyer die nie minat gile brg lelong2 nie kt e-bay. abis sume brg2 yg die beli die tunjuk. paling aku minat jaket kulit dier. perhh.. kalo pakai, nmpk mck aku nie rockstar era 80an. dh settle borak2 mkn2 sume, ape lg mase utk blk ke apartment n time utk tdo.

hari ke-2 pulak ade wedding. point sebenarnyer g kelantan nie psl wedding nie la. tp lebih kpd jln2 sebenarnyer. tghari cm tuh gerak la ktorg g wedding. kt kelantan weddingnyer xde sanding2. just mkn2 aje. mkn pun berasing laki n pompuan. papepun gulai kawah dier tetap terbaik dr ladang !. mkn sekali nk lagi la bak kate pepatah. abis wedding berjalan lg ke umah x-org kpg kayu ara mambau. skang dh menetap kt kelantan. makcik pakcik aku dh jumper, mcm2 la kisah zaman remaja dorg. aku layankan ajer. sebelah malam plak, dinner time kt umah paklong aku. dh lamer x blk umah paklong aku kt tumpat. dulu kayu jer, skrg tuh dia.. istana batu kau ! haha.. mkn x hengat dunia, al-maklumlah dh lame x pekena mknan kelantan. kasi pulun abis-abisan. mcm biase dh abis mkn, borak2, sap kok tara, balik la ape lg. hari ke-3 menjelma nnt.

hari terakhir. pagi2 lg org2 tua dh memekak kejot ktorg yg remaja2 nie. nk g rantau pnjg kate mereka. aihhh !!. dgn mata yg agak kuyu, ktorg bgun dan terus mandi. shoppingnyer psl, ku tahan ngantok ku ini. yeay !! smpi rantau pnjg tanpa membuang mase, apelg, riki2 ape yg patut. ikot hati byk nk beli tp pening x taw nk beli ape. byk sgt pilihan. last2 aku beli je 2-3 barang utk d bawa pulang ke kL. lebih kurang jam 2pm, grak la g lunch. settle lunch sume dlm jam 4pm. bermulalah episod pulang ke kota metropolitan kuala lumpur.

akan aku datang lg kesana wahai kelantan darul naim



-mrx-

No comments:

Post a Comment